Projekt vychází ze závěrů strategického dokumentu Statutárního města Brna “Obecní školství ve městě Brně a směry jejího vývoje do roku 2013“ a z materiálu schváleného KVV ZMB - program Podpora města při vzniku otevřené školy - centra vzdělanosti.
Síť brněnských otevřených škola (SBOŠ), je založena na pomoc školám při rozvíjení doplňkových služeb v oblasti celoživotního učení, společného trávení volného času celých rodin, rozvoje dobrovolné činnosti rodičů ve prospěch školy, podpory výchovy ke zdravému životnímu stylu, zlepšování klima na škole, sportovně - kulturně - zábavných aktivit, atd.
Zapojené školy se snaží naplňovat následující standardy:
Vedení
- Škola vytváří strategické plány, které berou v úvahu zájmy a potřeby žáků, učitelů, rodičů i veřejnosti
 - Zajišťuje kvalitní informovanost zaměstnanců
 - Podporuje a oceňuje zvyšování kvalifikace zaměstnanců
 - Podporuje vytváření nových způsobů práce a nových reakcí na výzvy
 - Podporuje ostatní k přebírání odpovědnosti za svá rozhodnutí a činy
 - Seznamuje zainteresované osoby a spolupracující subjekty s vizí školy
 
Partnerství
- Zapojí se do činnosti brněnské sítě OŠ
 - Spolupracuje se svými partnery, rodinou, dalšími subjekty a organizacemi ve svém okolí
 
Sociální inkluze
- Napomáhá různorodým skupinám k vzájemné koexistenci
 - Vytváří předpoklady dobrého klimatu školy a jejího okolí
 - Učitelé vytvářejí a podporují zásady a chování podporující lidská práva a sociální integraci
 
Služby
- Nabízí a zajišťuje různorodou škálu prorodinných služeb
 - Umožňuje vzdělávání pro dospělé, případně pro společenské organizace, osvětové a společenské služby
 
Dobrovolnictví
- Vytváří příležitosti pro dobrovolníky z řad žáků i dospělých
 - Žáci OŠ mají možnost iniciovat, navrhovat a vést dobrovolnické akce
 - Dobrovolníci OŠ mají možnost připojit se ke spolupráci v síti brněnských OŠ
 
Celoživotní vzdělávání
- Nabízí pomoc, podporu a možnosti celoživotního vzdělávání pro všechny generace jako základnímu pilíři vzdělanosti
 - Zajišťuje výukové programy, které počítají s různými učebními způsoby a zahrnuje rekreační, odborné i praktické činnosti
 
Zapojení rodičů
- Pravidelnou vzájemnou a smysluplnou komunikací mezi rodiči a školou vytváří pozitivní vztahy (otevřený dialog žák - učitel – rodič)
 
Školní kultura
- Škola pravidelně informuje o své výchovné činnosti
 - Učitelé rozvíjejí kompetence žáků důležité pro život
 - Učitelé pracují jako tým
 - Důležitá rozhodnutí vedení školy konzultuje s učiteli, zástupci žáků a širší veřejností
 - Škola je otevřená a připravená ke změnám